Elke werkdag bereikbaar op 033 433 72 17

Webinars ICT voor accountants

Vanaf juni elke dinsdagmiddag

Arbeidsrecht

Cursusinformatie

Alle handige informatie op een rijtje
Helaas, er zijn geen aankomende datums voor deze cursus.

Veel accountantskantoren hebben vragen over hun werkprocessen en software. Dit is ook regelmatig een onderwerp binnen onze intervisiegroepen. Binnen ons netwerk merken wij dat we steeds meer ICT-vragen kunnen oplossen. Bijvoorbeeld dankzij onze goede relatie met diverse software- en adviesorganisaties in de branche, maar zeker ook dankzij het doorlopende contact met onze leden. Wij organiseren daarom diverse webinars ICT voor accountants. Bekijk hieronder het aanbod.

Beperkt aanbod? Jazeker!

Het is niet de ambitie van Auxilium om volledig te zijn in het aanbod van ICT-webinars. Wij plannen de webinars in op basis van het contact met onze leden: waar is veel vraag naar en/of een enthousiast lid wil een webinar organiseren (over een bepaald thema, onderwerp of pakket). Het webinar is bij ons altijd informatief of gericht op het uitwisselen van kennis en ervaringen.

1. Informatieve webinars

Deze webinars richten zich op het overbrengen van kennis en ervaring over een specifiek thema of softwarepakket. De docent kan een adviesbureau zijn, een enthousiast lid of een Best Practice van een geautomatiseerd accountantskantoor.

2. Het uitwisselen van kennis en ervaringen

Deze webinars richten zich op het uitwisselen van de kennis en ervaring van een specifiek softwarepakket. Door interactief met elkaar aan de slag te gaan worden er praktische lessen en tips gedeeld. Het webinar wordt gefaciliteerd door een betrokken en ervaren gebruiker van het pakket, die graag de sparring met jou opzoekt. Naast de docent, sluiten nog 3 andere gebruikers aan. Aan het einde van het webinar worden ervaringen met elkaar gedeeld. Dit webinar is altijd in een groep van 4 deelnemers en duurt 1 tot 1,5 uur.

Heb jij ook een idee? Laat het ons vooral weten!

Informatief: Lopen jouw ICT-kosten ook op?
Tijdens dit webinar zoomen we met een ervaren contractbeheerder in op de opbouw van ICT-contracten. Je hoort onder andere hoe je jouw ICT-kosten kunt verlagen en risico’s kunt verminderen. We delen praktische stappen die je binnen jouw accountantskantoor direct kunt toepassen.

Uitwisselen van kennis en ervaring: Exact-Online
Deze online bijeenkomst wordt gefaciliteerd door Wilma Schaftenaar van 3OS, die veel ervaring heeft met het werken met Exact-Online. Samen kom je zeker tot nieuwe kennis en inzichten. Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

Informatief: ICT-Ontwikkelingen in de Accountancy 2023
Tijdens dit webinar praat Henk Overbosch van Docco je bij over welke ICT-ontwikkelingen hij in 2023 signaleert en hoe je hier als accountantskantoor mee om kunt gaan.

Informatief: Digitaal ondertekenen. Waarom, wat en hoe?
We onderzoeken tijdens dit webinar met Reindert Doorn van Docco de mogelijkheden van rechtsgeldig digitaal ondertekenen. Denk hierbij aan het gebruik ten behoeve van de jaarrekening, de aangiftes, de opdrachtbevestiging of het identificeren van jezelf.

Uitwisselen van kennis en ervaring: Snelstart
Deze online bijeenkomst wordt gefaciliteerd door Vivian Holtrop van Van der Wiel Accountancy Belasting & Advies, die veel ervaring heeft met het werken met Snelstart. Samen kom je zeker tot nieuwe kennis en inzichten. Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

Uitwisselen van kennis en ervaring: Radar
Deze online bijeenkomst wordt gefaciliteerd door Vivian Holtrop van Van der Wiel Accountancy Belasting & Advies, die veel ervaring heeft met het werken met Radar. Samen kom je zeker tot nieuwe kennis en inzichten. Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

Informatief: Maak van jouw kantoor een systeem en wordt een toekomstbestendig accountantskantoor!
Het voor langere periode wegvallen van een medewerker zorgt bij veel mkb-kantoren al snel voor veel onrust. Maar niet bij Van de Kamp & Van Gelder. Bij de uitval van een collega konden zij gewoon verder werken. Hoe? Door er een systeem van te maken én hier procesmatig en kantoor breed mee te werken. Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

Informatief: Inspiratie voor een effectieve administratiestraat
Dankzij de effectieve administratiestraat van 2.0 Accountants kan Arnoud Boudrie snel groeien met zijn accountantskantoor. Van het verwerken van facturen tot het delen van documenten via een klantportaal. Er is over nagedacht. Pas dit ook toe binnen jouw accountantskantoor! Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

Uitwisselen van kennis en ervaring: Simplicate
Deze onlinebijeenkomst wordt gefaciliteerd door Arnoud Boudrie van 2.0 Accountants, die veel ervaring heeft met het werken met Simplicate. Samen kom je zeker tot nieuwe kennis en inzichten. Bij deze bijeenkomst is een deelnameverklaring verplicht.*

* Zie overige informatie.

Deelnameverklaring

Bij het uitwisselen van kennis en ervaring is de basis het onderling vertrouwen. Alle deelnemers aan een ‘Leden adviseren leden’ activiteit tekenen een deelnameverklaring. Met deze deelnameverklaring ondervangen we onder andere onderwerpen als aansprakelijkheid en geheimhouding. Dit draagt bij aan een open en veilig gevoel in de bijeenkomst.

Helaas, er zijn geen aankomende datums voor deze cursus.

Gerelateerde cursussen