Voor accountants en ervaren assistenten.
In deze cursus staan we stil bij het efficiënt samenstellen door gebruik te maken van risicogericht samenstellen en significante aangelegenheden. Met hierbij speciale aandacht voor het belang van een goede bedrijfsbeschrijving. Deze is namelijk onmisbaar bij het bepalen van de significante aangelegenheden. Het hele proces met alle daarbij behorende regelgeving komt hierbij aan bod.
Je krijgt praktische tips over hoe je een bedrijfsbeschrijving vastlegt zodat deze elk jaar opnieuw waarde oplevert. Op basis van praktijkvoorbeelden, die je zelf kunt aanleveren, bespreken we welke zaken minimaal vastgelegd moeten worden. Denk aan administratieve procedures waarop de accountant moet kunnen vertrouwen en formaliteiten zoals leningsovereenkomsten en personeelszaken.
Het uitgangspunt van risico gericht samenstellen is de kwaliteit van de interne organisatie van de klant. Hoe beter deze kwaliteit vastligt in de bedrijfsverkenning, hoe minder aanvullende werkzaamheden de accountant hoeft uit te voeren. Dit betekent niet een uitgebreide AO/IB beschrijving, maar een overzichtelijke opzet van de processen, bijvoorbeeld hoe de omzet wordt geregistreerd.
De cursus wordt gegeven met humor, enorm veel kennis en praktijkvoorbeelden. Er wordt een spiegel voorgehouden op eigen handelen en werkwijzen binnen kantoor. Er wordt gezorgd voor interactie en dialoog.
We kunnen deze cursus ook als incompany voor jouw kantoor verzorgen. We kunnen de cursus dan met 1 uur verlengen, in deze extra tijd behandelen we een dossier van jouw kantoor en kijken wat er beter kan.
De onderwerpen die tijdens deze cursus worden behandeld, zijn:
Na het volgen van deze cursus is jouw kennis weer opgefrist rondom risicogericht samenstellen en significante aangelegenheden.
Na afloop van de cursus ben je in staat om:
Schrijf je hier in voor de Samenstellen: bedrijfsbeschrijving, risicogericht samenstellen & significante aangelegenheden cursus.