Elke werkdag bereikbaar via 033 433 72 17

Klantgericht werken en communiceren

Meer rendement door klantgerichte aanpak.

Cursusinformatie

Alle handige informatie op een rijtje
Waar Op jouw kantoor
Soort Vaardigheidstraining | Incompany
Vakgebied Vaardigheden
Doelgroep Voor het hele kantoor
Prijs Leden: € 2500 | Niet-leden: € 2700

Een tevreden klant is goud waard. Hoe krijg je tevreden klanten én hoe hou je ze tevreden? Naast het goed uitvoeren van de geboden diensten en adviezen speelt communicatie en een klantgerichte aanpak hierbij een belangrijke rol. Dit is van belang voor iedereen die contact heeft met de klant. In deze interactieve maatwerk training worden klantgericht werken en communiceren door Daniëlle Hermans en Karina de Paepe gecombineerd. Jouw winst? Meer rendement, tevreden klanten én medewerkers!

Patrick Kappenberg en Robert Flokstra | Kappenberg Accountancy & Advies Tomassen Kievits Adviseurs

Voor onze kantoren in Zeewolde en Ermelo hebben Daniëlle Hermans en Karina de Paepe in september 2019 deze training verzorgd. Doel was onze medewerkers bewust te maken van de invloed die zij hebben op een meer tevreden cliënt. Dit zit ‘m in anders handelen, een cliënt extra aandacht geven of bijvoorbeeld de telefoon beantwoorden met een glimlach. Beide trainers hebben dit onze medewerkers in een ontspannen sfeer bijgebracht. De combinatie van beide dames en de afwisseling tussen praktijk en theorie is voor ons team prettig geweest. Wij begrijpen dat je met 1 dag training niet meteen de perfecte medewerker creëert, maar door het met het hele kantoor aan te gaan, krijg je later meer effect op een echte gedragsverandering. Wij hebben ook bewust gekozen hierin communicatie als belangrijk onderwerp te kiezen. Veelal ontstaan ontevreden cliënten door miscommunicatie. Op de werkvloer zie je dat de medewerkers zich hier meer bewust van zijn geworden. Dat is mooi om te zien. Dit zal zeker een vervolg krijgen.

In deze  interactieve training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Wat is klantgericht werken & communiceren?
  • Wie is de klant en wat is zijn/haar behoefte?
  • Hoe krijg ik een tevreden klant?
  • Communicatie/stijlen,  Roos van Leary, LSD, Feedback 4 G’s
  • Het belang van het gehele werkproces overzien;
  • Feedback geven aan collega’s
  • Oefenen gespreksvaardigheden met trainingsacteur.
    Bijvoorbeeld: Omgaan met een boze klant die geen gelijk heeft, omgaan met dominante klant en gesprekken oefenen aan de hand van eigen casuïstiek en leerbehoeften deelnemers

De onderwerpen zijn een leidraad. Afhankelijk van uw wensen en de (leer)behoeften maken wij maatwerk programma.

Na het volgen van deze interactieve training weten uw medewerkers wat het verschil is tussen klantvriendelijk en klantgericht werken en kunnen dit in de praktijk toepassen. Zij kennen de behoeften van de klant en kunnen hierop anticiperen. Uw medewerkers opereren meer als één team en durven elkaar feedback te geven. Dit komt de sfeer in uw team ten goede.
De training wordt samen met een trainingsacteur gegeven en bestaat voor driekwart uit oefeningen waardoor medewerkers hun opgedane vaardigheden meteen kunnen oefenen.

Incompany

Deze cursus wordt alleen als incompany aangeboden. De prijs is voor een groep van maximaal 8 medewerkers van een kantoor is. De prijs is exclusief btw en reiskosten.

Het maximale aantal deelnemers voor deze training is 10 personen. Voor iedere extra deelnemer tot dit maximum brengen wij € 50 in rekening.

 

Op afspraak Op jouw kantoor

Schrijf je nu in!

Schrijf je hier in voor de Klantgericht werken en communiceren cursus. Heb je een account? Log dan eerst in.

Gerelateerde cursussen