Handvatten en veel tips!
Verder ontwikkelen in relatiebeheer? Het onderdeel relatiebeheer / sales is één van de belangrijkste onderdelen van een accountant. Als accountant ben je verantwoordelijk voor nieuwe klanten en het contact met bestaande klanten. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkst. Want een tevreden klant is de beste verkoper! Maar hoe krijg je dit voor elkaar?
In twee opleidingsdagen wordt het gedachtegoed van goed relatiebeheer behandeld. We bestuderen de theorie en gaan hier in rollenspellen mee aan de slag.
–> De theorie toepassen in de praktijk? In de vervolg Praktijkopleiding relatiebeheer leren wij hoe je de theorie in de praktijk kunt toepassen, dit betekent veel rollenspellen en ook écht doen! Hierin wordt je begeleid door een coach. Na het volgen van deze cursus kun je écht aan de slag als relatiebeheerder en jouw klanten (langdurig) aan het kantoor binden, op eigen authentieke wijze!
Jan van der Hilst behandelt in deze interactieve tweedaagse opleiding verschillende modules met herkenbare praktijkvoorbeelden.
Module 1: Ontvankelijkheid en commitment
Wat is relatiebeheer en hoe bouw je een langdurige relatie met klanten op?
Wat is klantbetekenis en hoe creëer je ontvankelijkheid?
Waar staan jij en de organisatie voor?
Hoe positioneer je jezelf als ”trusted advisor” en relatiebeheerder?
Hoe krijg je commitment op jouw ideeën en/of oplossing?
Module 2: De ander echt leren kennen
Wat betekent iemand echt leren kennen?
Hoe kun je klanten aan jezelf binden?
Hoe voer je belangeloos een dialoog?
Hoe confronteer je constructief?
Hoe help je een klant keuzes maken?
Module 3: Verschillende types gedrag en invloed
Hoe zien anderen je en wat kun je daarmee?
Hoe ga je om met verschillende gedragstypes?
Wat betekent beïnvloeden met zuivere intenties?
Hoe ga je om met ‘dreigende’ conflicten?
Wat heb je verder nog nodig in jouw rol als relatiebeheerder?
Schrijf je hier in voor de Relatiebeheer met impact cursus.