Elke werkdag bereikbaar op 033 433 72 17

Duurzaam management en relatiebeheer

Duurzaam ondernemen door te investeren in relaties met klanten.

Cursusinformatie

Alle handige informatie op een rijtje
Helaas, er zijn geen aankomende datums voor deze cursus.

Hoe kun jij als manager, coach, vakman of relatiebeheerder invulling geven aan het thema duurzaamheid binnen jouw organisatie en in interacties met jouw omgeving? Hoe creëer je bewustwording en urgentie bij een onderwerp, dat niet meer is weg te denken in de huidige maatschappij én grote impact heeft op onze gezamenlijke toekomst? In deze bijeenkomst staat het thema ‘duurzaam relatiemanagement’ centraal. Je leert van Jan van der Hilst hoe je een duurzame relatie en vertrouwensband opbouwt, hoe je deze verder ontwikkelt en hoe je in deze relatie duurzame onderwerpen als milieu- en maatschappelijke impact bespreekbaar maakt. Investeer in je medewerkers, relaties én de toekomst, zodat je samen deze toekomst stap voor stap een beetje beter maakt.

Met het volgen van deze cursus mag je 4 uur voor het verplichte thema duurzaamheid 2023 in jouw PE-Portfolio schrijven. Accountants moeten dit jaar 8 studie-uren besteden aan het thema ‘duurzaamheid’.

Kaders verplicht thema duurzaamheid 2023

Past deze cursus bij de door jou persoonlijk geformuleerde leerdoelen in jouw PE-portfolio? Zo ja, dan kan je met de leerinterventies van deze cursus geheel of deels invulling geven aan het verplichte onderwerp Duurzaamheid (8 uur te besteden in 2023). Je bent vrij om de leerinterventie of leerinterventies te kiezen die helpen je leerdoel te behalen. 

We zetten tijdens deze cursus de interacties binnen- en buiten het accountantskantoor centraal en onderzoeken hoe het onderwerp duurzaamheid hierin verweven is:

Visie en leiderschap

  • Wat is jouw visie op de organisatie van de toekomst?
  • Wat is jouw visie op duurzaamheid?
  • Wat is milieu- en maatschappelijke impact en hoe vertaalt dit zich naar de kantoorpraktijk?
  • Wat is leiderschap? Hoe draag je een duurzame visie uit richting klanten en medewerkers?

Van betekenis zijn voor elkaar

  • Duurzaam relatiemanagement: Wat is dat?
  • Waaraan herken je een duurzame relatie?
  • Hoe bouw je een duurzame relatie (met klanten en/of medewerkers) op?

Veilige, prettige en uitdagende werkomgeving

  • Hoe zorg je dat iedere medewerker wordt gezien en gehoord op de manier die passend is voor hem/haar?
  • Hoe zorg je voor een effectieve rolverdeling waarin iedereen gewaardeerd wordt op zijn/haar kwaliteiten?
  • In hoeverre blijven jouw medewerkers zich hun leven lang ontwikkelen en hoe faciliteer je dit?
  • In hoeverre biedt je ruimte aan mensen met een beperking/ met een afstand tot de arbeidsmarkt?
  • Hoe organiseer je een “veilige” werkomgeving en waarborg je dat mensen die dit onverhoopt niet ervaren ergens terecht kunnen?

Duurzame klantrelatie 

  • Wat is jouw visie op een duurzame klantrelatie? Waaraan moet een duurzame klantrelatie voldoen?
  • In hoeverre staan jouw klanten open om na te denken over milieu- en maatschappelijke impact?
  • Hoe maak ik het thema duurzaamheid onderdeel van relatiemanagement?
  • Omgaan met weerstand t.a.v. het thema duurzaamheid.

Wij geloven dat je tot betere prestaties komt als je vanuit eigen persoon contact maakt met de medewerker, leverancier of met je klant. Van mens tot mens. Door vanuit eigen authenticiteit en ambitie te handelen, creëer je ambassadeurs en ontstaan overal om je heen duurzame relaties. Omdat ze écht zijn. Wederzijds vertrouwen leidt tot ontvankelijkheid, betrokkenheid en medeverantwoordelijkheid. Zo bouw je samen aan een duurzame toekomst.

Leerdoelen

Na deze training heb je een verdieping gemaakt op het menselijke aspect van duurzaam ondernemen.

 

Helaas, er zijn geen aankomende datums voor deze cursus.

Schrijf je nu in!

Schrijf je hier in voor de Duurzaam management en relatiebeheer cursus.

Gerelateerde cursussen